Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /www/doc/www.colours.cz/www/2015/classes/db.php on line 106
 St. Vincent | Colours of Ostrava
Festival v ulicích
Crossroads
Solocolours
 

Generální partneři

Česká Spořitelna a.s. Arcelor Mittal a.s.

Za podpory

OSTRAVA!!!

St. Vincent


Provokativní hravostí, odzbrojující sebejistotou a originalitou nepodléhající jednoduchým hudebním vzorcům si St. Vincent vyhradila právo usednout na trůn vizionářské písničkářské modernistky sváděné rockem, electro popem, jazzem a funky. 

Její čtvrté stejnojmenné album vyhlásili v New Musical Express a Guardian za nejlepší loňského roku: “Triumf požehnaný množstvím fantastických písní, nápadů a zvuků.” Což je názor i mnoha dalších anket a médií, podtržený ziskem Grammy, nominací na Brit Awards a názorem magazínu Rolling Stone: nejchytřejší indie-rocková hvězda své generace.

Přezdívku si třiatřicetiletá Annie Clark dala podle nemocnice, kde zemřel básník Dylan Thomas, a od Milese Davise si přečetla, co už dávno věděla: že pro hudebníka je při vstřebávání všech vzorů nejtěžší, aby nakonec zněl sám za sebe. Ani St. Vincent není výjimkou. Obdivuje Kate Bush, ulpělo na ní přirovnání k Davidu Bowiemu a na kytaru prý hraje jako Jimi Hendrix 21. století, přesto od svého debutu Marry Me z roku 2007 píše zcela nová pravidla nynějšího rockového písničkářství, do kterého vedle řezavých kytarových riffů zanesla také elektroniku s potřebou silných a lákavých melodií. Její obdivovaná kytarová hra, při níž využívá spoustu efektů, má školní základ: tři roky studovala na jazzové akademii Berklee College of Music. A zručně ovládá i spoustu dalších nástrojů. 

Doprovázela Sufjana Stevense, The Polyphonic Spree, před třemi lety natočila s Davidem Byrnem autorsky rovnocenné a kritikou dobře přijaté album Love This Giant a její skladby zazněly také ve filmech série The Twilight Saga (Roslyn napsala s Bonem Iverem). Vokály překvapivě přispěla i na poslední album To Be Kind skupiny Swans. 

Zatímco soukromý život si St. Vincent bedlivě střeží, o jiných nebo životě vysílá v textech až vyhraněné zprávy: kombinaci agrese a vstřícnosti, přesvědčivosti a mnohovýkladovosti. “Hudba vám řekne, čím chcete být, takže sejděte z cesty a pokuste se být porodní bábou namísto diktátora.

Rodačka z americké Tulsy, žijící dnes v New Yorku, uvádí spoustu iniciačních kapel svého mládí: album Nevermind od Nirvany ji prý v devíti letech ale praštilo přes uši nejvíc. Hodně o tom mluvila, takže když loni v dubnu byla Nirvana uváděna do Rock'n'rollové síně slávy, zbylí dva členové se rozhodli nahradit Kurta Cobeina hlasy tří zpěvaček: na St. Vincent vybyla skladba Lithium.

Dobře si rozumí s extravagantní módou a aktuálně má vlasy rozcuchané “stylem” Albert Einstein. Neponechala náhodě ani jevištní show: spolupracovala s americkou choreografkou Annie-B Parson, ordinující St. Vincent třeba robotický pantomimicky tanec. Svědectví z nadupaných koncertů podal Michal Pařízek z magazínu Full Moon: “Od prvního poklepu lakovanou botkou měla všechny v hrsti. Holky, kluci, všechno jedno. Kupodivu se ani moc netancovalo, všichni byli fascinovaní děním na pódiu a hlavní hvězdou. Většina zpěvaček si potřebuje zájem publika pořádně odpracovat, Annie na to stačí jeden samozřejmý pohyb ruky.


Provokativní hravostí, odzbrojující sebejistotou a originalitou nepodléhající jednoduchým hudebním vzorcům si St. Vincent vyhradila právo usednout na trůn vizionářské písničkářské modernistky sváděné rockem, electro popem, jazzem a funky. 

Její čtvrté stejnojmenné album vyhlásili v New Musical Express a Guardian za nejlepší loňského roku: “Triumf požehnaný množstvím fantastických písní, nápadů a zvuků.” Což je názor i mnoha dalších anket a médií, podtržený ziskem Grammy, nominací na Brit Awards a názorem magazínu Rolling Stone: nejchytřejší indie-rocková hvězda své generace.

Přezdívku si třiatřicetiletá Annie Clark dala podle nemocnice, kde zemřel básník Dylan Thomas, a od Milese Davise si přečetla, co už dávno věděla: že pro hudebníka je při vstřebávání všech vzorů nejtěžší, aby nakonec zněl sám za sebe. Ani St. Vincent není výjimkou. Obdivuje Kate Bush, ulpělo na ní přirovnání k Davidu Bowiemu a na kytaru prý hraje jako Jimi Hendrix 21. století, přesto od svého debutu Marry Me z roku 2007 píše zcela nová pravidla nynějšího rockového písničkářství, do kterého vedle řezavých kytarových riffů zanesla také elektroniku s potřebou silných a lákavých melodií. Její obdivovaná kytarová hra, při níž využívá spoustu efektů, má školní základ: tři roky studovala na jazzové akademii Berklee College of Music. A zručně ovládá i spoustu dalších nástrojů. 

Doprovázela Sufjana Stevense, The Polyphonic Spree, před třemi lety natočila s Davidem Byrnem autorsky rovnocenné a kritikou dobře přijaté album Love This Giant a její skladby zazněly také ve filmech série The Twilight Saga (Roslyn napsala s Bonem Iverem). Vokály překvapivě přispěla i na poslední album To Be Kind skupiny Swans. 

Zatímco soukromý život si St. Vincent bedlivě střeží, o jiných nebo životě vysílá v textech až vyhraněné zprávy: kombinaci agrese a vstřícnosti, přesvědčivosti a mnohovýkladovosti. “Hudba vám řekne, čím chcete být, takže sejděte z cesty a pokuste se být porodní bábou namísto diktátora.

Rodačka z americké Tulsy, žijící dnes v New Yorku, uvádí spoustu iniciačních kapel svého mládí: album Nevermind od Nirvany ji prý v devíti letech ale praštilo přes uši nejvíc. Hodně o tom mluvila, takže když loni v dubnu byla Nirvana uváděna do Rock'n'rollové síně slávy, zbylí dva členové se rozhodli nahradit Kurta Cobeina hlasy tří zpěvaček: na St. Vincent vybyla skladba Lithium.

Dobře si rozumí s extravagantní módou a aktuálně má vlasy rozcuchané “stylem” Albert Einstein. Neponechala náhodě ani jevištní show: spolupracovala s americkou choreografkou Annie-B Parson, ordinující St. Vincent třeba robotický pantomimicky tanec. Svědectví z nadupaných koncertů podal Michal Pařízek z magazínu Full Moon: “Od prvního poklepu lakovanou botkou měla všechny v hrsti. Holky, kluci, všechno jedno. Kupodivu se ani moc netancovalo, všichni byli fascinovaní děním na pódiu a hlavní hvězdou. Většina zpěvaček si potřebuje zájem publika pořádně odpracovat, Annie na to stačí jeden samozřejmý pohyb ruky.

Zobrazit celý text

Více než 200 interpretů z celého světa...

Přesný program Colours of Ostrava 2013 po dnech a hodinách bude zveřejněn v průběhu června 2013.

Zatím se podívejte na seznam potvrzených kapel zde.

 
 
 
 
Česky
English
Polski