Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /www/doc/www.colours.cz/www/2015/classes/db.php on line 106
 Nidi d'Arac feat. Anna Cinzia Villani | Colours of Ostrava
Festival v ulicích
Crossroads
Solocolours
 

Generální partneři

Česká Spořitelna a.s. Arcelor Mittal a.s.

Za podpory

OSTRAVA!!!

Nidi d'Arac feat. Anna Cinzia Villani


Zatímco spřátelená skupina Canzoniere Grecanico Salentino hraje tanec pizzica převážně akusticky, formace Nidi d´Arac hledá s rockem jeho moderní podobu. Nelpí na tradiční formě: zpěvák, tamburinista a kytarista Alessandro Coppola se zpěvačkou a tanečnicí Annou Cinzia Villani staví současný, místy až punkově dráždivý zvuk na kytaře, akordeonu, houslích a rockové rytmice. Koncerty Nidi d´Arac mají obrovský náboj, vygradovaný smrští tamburín, pohybem, světelnou show a sexy tanečky houslistky a mandolinistky Celine Ottria.

Hrajeme starodávnou pizzicu způsobem, aby zaujala mladou generaci, která si k tradiční hudbě hledá cestu stále obtížněji. Hodláme ji dát velkoměstskou perspektivu“, říká Alessandro Coppola. Léčivé pohanské taneční kulty, při nichž vám z těla vystupuje duch, v pozdním středověku z Evropy díky církevním honům na čarodějnice vymizely nebo se ve vzdálené formě udržely pouze v odlehlých regionech. Například tarantismus na jihu Itálie v Salentu, kde lze hledat původ extatických tradičních tanců pizzica zbavujících nežádoucích účinků při uštknutí pavoukem tarantulí, což byl zástupný problém duševně nemocných žen. V Salentu proto když vás kousla tarantule nevolali lékaře, ale muzikanty. Ti spustili divoký léčivý tanec pizzica a nebezpečí bylo zažehnáno. 

Tarantismus se už nepraktikuje, pizzica a písně s ním spojené sice pozbyly muzikoterapeutického smyslu, za to se proměnily ve světoznámý hudební fenomén, kulturní identitu Salenta. Neotarantismus pak nepředstavuje pouze hudební revival z něhož vzešla popularita „tranzovního tance z Evropy“ a ohromné množství pizzica kapel, lze jej považovat také za postoj proti komerci, globalizaci a potírání kulturní diverzity. 

Hudba šestičlenné salentské skupiny Nidi d´Arac přetéká vášnivostí a extatickou divokostí. Zachovává si kontinuitu s dávnou tradicí, zároveň je však promísena vlivy z Balkánu a Albánie a hypnotický rytmus tamburín je zdůrazněn bicími. Tanci pizzica se v podání Nidi d´Arac dostalo moderní sofistikované verze. Minulost se v jejich hudbě setkala s aktuální přítomností a míří do budoucnosti. 

Důležité upozornění: jak správně a do zemdlení tančit pizzicu vás skupina naučí během workshopu na Europe Moving Stage! Pro tentokrát ale odloží elektrické kytary a v akustické verzi se vrátí k tradiční formě.

Složení:
Alessandro Coppola: zpěv, kytary, perkuse
Celine Ottria: housle, mandolina
Edoardo Targa: basa
Federico Leo: bubny
SPECIAL GUEST: Anna Cinzia Villani (zpěv, perkuse a tanec)

Za podpory:



Zatímco spřátelená skupina Canzoniere Grecanico Salentino hraje tanec pizzica převážně akusticky, formace Nidi d´Arac hledá s rockem jeho moderní podobu. Nelpí na tradiční formě: zpěvák, tamburinista a kytarista Alessandro Coppola se zpěvačkou a tanečnicí Annou Cinzia Villani staví současný, místy až punkově dráždivý zvuk na kytaře, akordeonu, houslích a rockové rytmice. Koncerty Nidi d´Arac mají obrovský náboj, vygradovaný smrští tamburín, pohybem, světelnou show a sexy tanečky houslistky a mandolinistky Celine Ottria.

Hrajeme starodávnou pizzicu způsobem, aby zaujala mladou generaci, která si k tradiční hudbě hledá cestu stále obtížněji. Hodláme ji dát velkoměstskou perspektivu“, říká Alessandro Coppola. Léčivé pohanské taneční kulty, při nichž vám z těla vystupuje duch, v pozdním středověku z Evropy díky církevním honům na čarodějnice vymizely nebo se ve vzdálené formě udržely pouze v odlehlých regionech. Například tarantismus na jihu Itálie v Salentu, kde lze hledat původ extatických tradičních tanců pizzica zbavujících nežádoucích účinků při uštknutí pavoukem tarantulí, což byl zástupný problém duševně nemocných žen. V Salentu proto když vás kousla tarantule nevolali lékaře, ale muzikanty. Ti spustili divoký léčivý tanec pizzica a nebezpečí bylo zažehnáno. 

Tarantismus se už nepraktikuje, pizzica a písně s ním spojené sice pozbyly muzikoterapeutického smyslu, za to se proměnily ve světoznámý hudební fenomén, kulturní identitu Salenta. Neotarantismus pak nepředstavuje pouze hudební revival z něhož vzešla popularita „tranzovního tance z Evropy“ a ohromné množství pizzica kapel, lze jej považovat také za postoj proti komerci, globalizaci a potírání kulturní diverzity. 

Hudba šestičlenné salentské skupiny Nidi d´Arac přetéká vášnivostí a extatickou divokostí. Zachovává si kontinuitu s dávnou tradicí, zároveň je však promísena vlivy z Balkánu a Albánie a hypnotický rytmus tamburín je zdůrazněn bicími. Tanci pizzica se v podání Nidi d´Arac dostalo moderní sofistikované verze. Minulost se v jejich hudbě setkala s aktuální přítomností a míří do budoucnosti. 

Důležité upozornění: jak správně a do zemdlení tančit pizzicu vás skupina naučí během workshopu na Europe Moving Stage! Pro tentokrát ale odloží elektrické kytary a v akustické verzi se vrátí k tradiční formě.

Složení:
Alessandro Coppola: zpěv, kytary, perkuse
Celine Ottria: housle, mandolina
Edoardo Targa: basa
Federico Leo: bubny
SPECIAL GUEST: Anna Cinzia Villani (zpěv, perkuse a tanec)

Za podpory:


Zobrazit celý text

Více než 200 interpretů z celého světa...

Přesný program Colours of Ostrava 2013 po dnech a hodinách bude zveřejněn v průběhu června 2013.

Zatím se podívejte na seznam potvrzených kapel zde.

 
 
 
 
Česky
English
Polski